6.45-8.45
- schodzenie się dzieci, rytuał powitania
- zabawy swobodne dzieci i obserwacja nauczyciela
- praca indywidualna dzieci w tematycznych ośrodkach edukacyjnych
- czynności gospodarczo-porządkowe w sali
- ćwiczenia poranne/zabawy ruchowe/ dla zaspokojenia potrzeb motorycznych
8.45-9.15
- czynności związane z kulturą dnia codziennego (np. mycie rąk i zębów); przygotowania do śniadania
- śniadanie. Umożliwienie wychowankom komponowanie kanapek z gotowych produktów
9.15-10.30
- czynności organizacyjne przed pracą dydaktyczną
- tworzenie okazji edukacyjnych: zajęcia dydaktyczne, projekty edukacyjne
10.30-11.30
- pobyt dzieci na powietrzu: zabawy, spacery, wycieczki, doświadczenia, eksperymenty, uprawa roślin, prace porządkowe, ćwiczenia gimnastyczne, tory przeszkód
- procedura rozbierania i ubierania
11.30-12.15
- czynności związane z kulturą dnia codziennego
- obiad
12.15-13.30
- odpoczynek, relaksacja: słuchanie muzyki, bajki, oglądanie interesującej książki, gry i zabawy stolikowe
13.30-14.15
- podwieczorek
- czynności związane z kulturą dnia codziennego
14.15-14.45
- zabawy w ośrodkach edukacyjnych według preferencji dzieci
14.45-16.45
- pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy swobodne
- czynności porządkowe w sali, rytuał pożegnania
Kontakty indywidualne nauczyciela z rodzicami podczas rozchodzenia się dzieci. Przekazywanie bieżących informacji o dziecku.